6 Descarrega el track (GPX)

Extraordinària ruta que enllaça els camins més tècnics i divertits dels boscos de Maçanet.

Es surt en direcció al Coll d’Oliveda i es puja cap a la Collada dels Gesos. Des d’aquí es baixa pels Vilars fins a La farga on es continua per la pista pavimentada fins a la carretera de Tapis. Es trenca a l’esquerra en direcció a la Font de les Creus. Es creua la carretera i es pren la pista cap al Puig de la Màquina. Es passa per Can Saguer, el Serís i el Mas d’Amont, on hi ha unes vistes impressionants de l’Empordà. Es prenen els corriols de baixada fins el Pont de Rinadal. El descens peraltat d’en Joan Coromines: és BTT en estat pur.

Es segueix la carretera fins que es trenca cap a La Font de’n Coll. Es ressegueix l’Arnera i es passa per La Central. Es creua el pont cap a Can Bodó i Can Llosa i es retorna per l’Oliveda al punt de sortida.

Dificultat: Molt difícil (ruta negra)

Distància recorreguda: 38,61 quilòmetres.

Desnivell acum. pujant: 1717 metres

Circular: Si

Punt de sortida:

• Punt d’acolliment: Càmping Maçanet

Època recomanada: Tot l’any.

Trail running: Si

Senyalització: Correcte. Última revisió març 2016.